Sanomakauppa - Maksaminen, palautukset, toimitustavat, toimituskulut, tilausehdot, toimitusehdot ja peruutusehdot

Mitä maksutapoja Sanomakaupassa on käytössä?

Verkkopankeista käytössäsi ovat Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Handelsbanken, Ålandsbanken, Säästöpankit, Aktia ja S-pankki. Muista aina painaa Palaa myyjän palveluun -nappia, jos maksat verkkopankissa. Muuten maksu ei välttämättä siirry meille, ja tilaus ei etene.

Rekisteröityneille, VTJ-tarkistetuille asiakkaillemme tarjoamme maksutavaksi myös laskun. Laskun voi maksaa 1-3 tasaerässä. Erän minimisumma on 13 euroa. Yli 85 euron tuotetilauksia ei toimiteta laskulla.

Lehden voi aina tilata myös laskulla. Jos samassa ostoskorissa on myös muuta kuin lehtitilauksia, pätevät yllä mainitut säännöt koko ostoskoriin.

Huom. Lehtitilaukset ja tuotetilaukset laskutetaan erillisillä laskuilla, sillä ne toimitetaan eri toimituksina. Jos ostoskorissasi on useita tuotteita ja valitsit maksutavaksi laskun, ethän ihmettele jos laskut saapuvat sinulle eri aikaan.

Miten Sanomakaupassa tehdyt tilaukset toimitetaan?

Toimitamme tuotetilaukset Itellan kirjelähetyksenä tai pakettina paketin koosta riippuen.

Sama koskee lehtitilausten tilaajalahjoja.

Mitkä ovat Sanomakaupan toimituskulut?

Sanomakaupassa tuotetilausten toimituskulut ovat 5,90 €.

Suomeen toimitettavilla lehdillä tai niiden tilaajalahjoilla ei ole toimituskuluja. Lehtitilauksissa ensimmäisen lehden saapumisen määrää tilauksen alkamisajankohta. Lehtitilaukseen mahdollisesti kuuluva tilaajalahja lähetetään noin kuukauden sisällä siitä, kun maksu on kirjautunut ja lehtitilaus on alkanut. Kaupastamme tilattujen tuotteiden toimitusaika on 1-2 viikkoa.

Huom. Lehtitilaukset ja tuotetilaukset toimitetaan eri toimituksina. Jos ostoskorissasi on useita tuotteita ja valitsit maksutavaksi laskun, ethän ihmettele jos myös laskut saapuvat sinulle eri aikaan.

Voinko tilata Sanomakaupan kautta ulkomaille?

Toimitamme tuotetilauksia tällä hetkellä vain Suomeen.

Lehtiä voi tilata ulkomaille, mutta toistaiseksi se ei onnistu Sanomakaupassa. Jos haluat tilata lehden ulkomaille, niin ota yhteyttä Asiakaspalveluun puhelimitse tai palautelomakkeella.

Lehtien tilaajalahjoja ei toimiteta ulkomaille.

Onko Sanomakaupasta tilaamillani tuotteilla palautusoikeus?

Tilaajalla on kuluttajasuojalain nojalla oikeus peruuttaa etämyynnissä tekemänsä tilaus 14 päivän kuluessa tuotteen tai ensimmäisen tuote-erän vastaanottamisesta.

Palautettavien tuotteiden on oltava samassa kunnossa kuin ne olivat lähetyshetkellä. Jos tuotteessa on suojakelmu, sen on oltava ehjä. Peruutusoikeutta ei ole, jos tilaaja on avannut sinetöitynä toimitetun ääni- tai kuvatallenteen tai tietokoneohjelman. Peruutusoikeus ei koske räätälöityjä tuotteita (esimerkiksi nimikoidut tuotteet).

Peruutuksen voi tehdä palauttamalla tuotteen ja sen mukana lähetetyn laskun (tai lähetyslistan) postiin asiakaspalautuksena. Erillistä ilmoitusta ei tarvita. Peruuttamisen voi tehdä myös ilmoittamalla siitä Sanoma Media Finlandille. Peruuttamisilmoitus on vapaamuotoinen. Lisätietoa peruuttamisoikeudesta löydät täältä: www.sanomakauppa.fi/peruuttamislomake. Laskun maksamatta jättäminen ei ole peruutus.

Riitatilanteissa kuluttajalla on mahdollisuus saattaa asia kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) käsiteltäväksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Tein tilauksen, mutta haluaisin palauttaa osan tuotteista. Mitä teen?

Valitut tuotteet voi palauttaa meille postitse. Muista liittää mukaan asiakasnumerosi, nimesi ja osoitteesi sekä palautettavien tuotteiden tuotenumerot. Löydät tuotenumerot paketin laskusta tai lähetyslistasta.

Palautusosoitteemme on
Sanoma Media Finland
Lähettämö
Teollisuustie 4
06100 Porvoo

Ota talteen postitoimipaikan kuitti sekä mahdollinen lähetystunnus palautuksesta. Paketin lähetys on aina lähettäjän vastuulla, ja katoamistapauksissa asiakas on korvausvelvollinen, mikäli palautus on lähetetty ilman kuittia tai lähetystunnusta. Posti veloittaa sinulta palautuksista kulloisenkin hinnaston mukaisen postimaksun. Jos haluat vaihtaa viallisen tuotteen uuteen vastaavaan, niin ota yhteys asiakaspalveluumme ohjeiden saamiseksi.

Älä liitä palautukseen muita tiedonantoja (esimerkiksi osoitteenmuutoksia). Ne eivät ohjaudu oikeaan osoitteeseen ja asiasi käsittely viivästyy. Laskun maksamatta jättäminen ei ole peruutus.

Jos olet jo maksanut tuotteet, niin ole yhteydessä Asiakaspalveluun ja kerro tilinumerosi, tilausnumero ja tuotteen numero. Maksu palautetaan pankkitilillesi.

Sanomakaupasta tilaamani tuote oli viallinen. Mitä teen?

Viasta on ilmoitettava viivytyksettä, kun vika on havaittu tai kun vika olisi ollut havaittavissa. Palauta tuote meille, niin vaihdamme tuotteen. Pyydämme sinua kirjoittamaan viallisen tuotteen mukaan viestin, jossa kerrot, millä tavoin tuote on viallinen.

Liitä mukaan lähetyksen mukana tullut lähetyslista tai lasku, tai kirjoita viesti josta selviää asiakasnumerosi, nimesi ja osoitteesi sekä palauttamiesi tuotteiden tuotenumerot. Löydät tuotenumerot paketin laskusta tai lähetyslistasta.

Palautusosoitteemme on:
Sanoma Media Finland
Lähettämö
Teollisuustie 4
06100 Porvoo

Kun palautat pakettia, niin muista pyytää palautuskuitti postista.

Älä liitä palautukseen muita tiedonantoja, kuten osoitteenmuutoksia. Ne eivät ohjaudu oikeaan osoitteeseen ja asiasi käsittely viivästyy.

Posti veloittaa sinulta palautuksista kulloisenkin hinnaston mukaisen postimaksun.

Jos olet saanut väärän tai virheellisen tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluun palautusohjeiden saamiseksi. Pyydämme sinua kirjoittamaan viallisen tuotteen mukaan viestin, jossa kerrot, millä tavoin tuote on viallinen.

Palautin Sanomakaupasta tilatun ja jo maksetun tuotteen. Miten saan rahat takaisin?

Ole yhteydessä Asiakaspalveluun ja kerro tilinumerosi, tilausnumero ja tuotteen numero. Maksu palautetaan pankkitilillesi.

Mitkä ovat lehtien, digipalveluiden ja tuotetilausten tilausehdot, toimitusehdot ja peruutusehdot?

Yleiset tilaus-, toimitus- ja peruutusehdot


Voit tilata tuotteita mikäli olet yli 18-vuotias tai sinulla on huoltajasi lupa.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista. Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtoja.

Tilaajalla on kuluttajasuojalain nojalla oikeus peruuttaa etämyynnissä tekemänsä tilaus 14 päivän kuluessa tuotteen tai ensimmäisen tuote-erän vastaanottamisesta. Tavara tai tuote on palautettava viivytyksettä, viimeistään 14 pvän kuluessa peruutusilmoituksen lähettämisestä. Tilaajalla ei kuitenkaan ole peruutusoikeutta, mikäli tilaaja on avannut sinetöitynä toimitetun ääni- tai kuvatallenteen tai tietokoneohjelman tai kyse on kirjan tai lehden toimittamisesta sähköisessä muodossa tai sähköisestä palvelusta, jonka toimitus on aloitettu tilaajan suostumuksella ennen peruutusajan päättymistä. Mikäli tilaaja ei nouda toimitettua tuotetta määräajassa toimituspaikasta, katsotaan tilaajan peruuttaneen sopimuksen kyseisen tuotteen osalta. Mikäli tilaaja palauttaa jo maksetun tuotteen, maksettu summa palautetaan, kun tuote on palautunut varastoomme.

Tilaaja on vastuussa sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Viasta on ilmoitettava viivytyksettä, kun vika on havaittu tai kun vika olisi ollut havaittavissa. Riitatilanteissa kuluttajalla on mahdollisuus saattaa asia kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) käsiteltäväksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan  (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Lisätietoa peruuttamisoikeudesta www.sanomakauppa.fi/peruuttamislomake.

Mikäli tilaaja ei maksa tilaustaan viimeistään eräpäivänä, on Sanomalla oikeus siirtää laskun perintä perintätoimistoon ja/tai keskeyttää tilaus. Sanoma perii mahdollisista maksumuistutuksista ja saataviensa perinnästä hinnaston mukaiset maksut.

Erimielisyyksien ratkaisu

Sanoman ja Asiakkaan väliset mahdolliset erimielisyydet pyritään ratkaisemaan osapuolten välisillä neuvotteluilla. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa sovintoon, riita ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa. Asiakas voi nostaa kanteen myös sen paikkakunnan alioikeudessa, jonka tuomiopiirissä hänellä on kotipaikka.

Jos erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttajan on myös mahdollista saattaa riita-asia kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi, www.kuluttajariita.fi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakuntaan, kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan, www.kuluttajaneuvonta.fi. Euroopan komissio tarjoaa myös verkkovälitteisen riidanratkaisufoorumin, joka on erityisesti tarkoitettu toisessa EU-maassa asuvalle kuluttajalle, http://ec.europa.eu/consumers/odr/


Verkkopalvelun tilauksissa sekä yhdistelmätilauksissa sovelletaan verkon osalta myös verkkopalvelun käyttöehtoja.

Lehtitilausten tilaus-, toimitus- ja peruutusehdot

Jatkuva tilaus (kestotilaus) laskutetaan sovituin laskutusvälein voimassa olevaan jatkuvan tilauksen hintaan, joka on aina edullisempi kuin samanpituisen määräaikatilauksen normaalihinta. Lehden ilmestymisaikataulusta johtuen tilausjaksojen sisältämä lehtien määrä voi vaihdella. Tällöin lehtikohtainen hinta pysyy kuitenkin aina ennallaan. Mikäli laskutusjakso on sovittu maksettavaksi useammissa erissä, laskutetaan maksuerät kunkin laskutusjakson alettua peräkkäisinä kuukausina. Jatkuva tilaus jatkuu automaattisesti ilman uudistamista, ellei tilaaja irtisano tilaustaan tai muuta sitä määräaikaiseksi. Internetiin tehty irtisanomisilmoitus päättää jatkuvan tilauksen aina meneillään olevan laskutusjakson loppuun. Irtisanominen tulee voimaan 4 viikon kuluttua. Tilauksen päättyessä veloitetaan ennen irtisanomisen voimaantuloa toimitettujen lehtien hinta. Jos maksettu laskutusjakso päättyy vasta irtisanomisen voimaantulon jälkeen, päättyy tilaus maksetun laskutusjakson päättyessä. Laskun maksamatta jättäminen ei ole peruutus. Mikäli peruutustilanteessa tilaukselle jää rahaa, palautetaan se osa tilaushinnasta joka alkuperäisestä laskutusjakson hinnasta on jäljellä edellyttäen, että palautettava määrä ylittää viisi (5) euroa ja tilaaja ilmoittaa Sanomalle tarvittavat pankkiyhteystiedot ja/tai korttitiedot.

Laista, asetuksista tai viranomaisten toimenpiteistä aiheutuvat kustannukset korottavat hintoja vastaavasti määräysten voimaantulosta lukien. Korotukset koskevat myös jo tehtyjä tilauksia. Tilaajalla ei ole oikeutta vaihtaa lehtitilaukseen mahdollisesti liittyvää tilaajalahjaa toiseen tilaajalahjaan. Sanoma Media Finlandilla on oikeus korvata tilaajalahja toisella tilaajalahjalla, mikäli alkuperäistä tilaajalahjaa ei ole saatavilla sen toimitushetkellä, tai mikäli korvaamiseen on muutoin painava syy. Lehden ilmestymisaikataulusta johtuen laskulla olevan tilausjakson kuukausikohtainen pituus voi muuttua, sisältäen kuitenkin aina ennalta sovitun numeromäärän.

Yhdistelmätilausten tilaus-, toimitus- ja peruutusehdot

Jatkuva tilaus (kestotilaus) laskutetaan sovituin laskutusvälein voimassa olevaan jatkuvan tilauksen hintaan, joka on aina edullisempi kuin samanpituisen määräaikatilauksen normaalihinta. Lehden ilmestymisaikataulusta johtuen tilausjaksojen sisältämä lehtien määrä voi vaihdella. Tällöin lehtikohtainen hinta pysyy kuitenkin aina ennallaan. Mikäli laskutusjakso on sovittu maksettavaksi useammissa erissä, laskutetaan maksuerät kunkin laskutusjakson alettua peräkkäisinä kuukausina. Jatkuva tilaus jatkuu automaattisesti ilman uudistamista, ellei tilaaja irtisano tilaustaan tai muuta sitä määräaikaiseksi. Internetiin tehty irtisanomisilmoitus päättää jatkuvan tilauksen aina meneillään olevan laskutusjakson loppuun. Irtisanominen tulee voimaan 4 viikon kuluttua. Tilauksen päättyessä veloitetaan ennen irtisanomisen voimaantuloa toimitettujen lehtien hinta. Jos maksettu laskutusjakso päättyy vasta irtisanomisen voimaantulon jälkeen, päättyy tilaus maksetun laskutusjakson päättyessä. Laskun maksamatta jättäminen ei ole peruutus. Tilaajalla ei ole kuluttajasuojalain perusteella oikeutta peruuttaa tekemäänsä tilausta sen jälkeen, kun lukuoikeus on aktivoitu kirjautumalla sisään palveluun. Mikäli peruutustilanteessa tilaukselle jää rahaa, palautetaan se osa tilaushinnasta joka alkuperäisestä laskutusjakson hinnasta on jäljellä edellyttäen, että palautettava määrä ylittää viisi (5) euroa ja tilaaja ilmoittaa Sanomalle tarvittavat pankkiyhteystiedot ja/tai korttitiedot.

Laista, asetuksista tai viranomaisten toimenpiteistä aiheutuvat kustannukset korottavat hintoja vastaavasti määräysten voimaantulosta lukien. Korotukset koskevat myös jo tehtyjä tilauksia. Tilaajalla ei ole oikeutta vaihtaa lehtitilaukseen mahdollisesti liittyvää tilaajalahjaa toiseen tilaajalahjaan. Sanoma Media Finlandilla on oikeus korvata tilaajalahja toisella tilaajalahjalla, mikäli alkuperäistä tilaajalahjaa ei ole saatavilla sen toimitushetkellä, tai mikäli korvaamiseen on muutoin painava syy. Lehden ilmestymisaikataulusta johtuen laskulla olevan tilausjakson kuukausikohtainen pituus voi muuttua, sisältäen kuitenkin aina ennalta sovitun numeromäärän.

Digilehtien tilausten tilaus-, toimitus- ja peruutusehdot

Jatkuva tilaus (kestotilaus) laskutetaan sovituin laskutusvälein voimassa olevaan jatkuvan tilauksen hintaan, joka on aina edullisempi kuin samanpituisen määräaikatilauksen normaalihinta. Lehden ilmestymisaikataulusta johtuen tilausjaksojen sisältämä lehtien määrä voi vaihdella. Tällöin lehtikohtainen hinta pysyy kuitenkin aina ennallaan. Mikäli laskutusjakso on sovittu maksettavaksi useammissa erissä, laskutetaan maksuerät kunkin laskutusjakson alettua peräkkäisinä kuukausina. Jatkuva tilaus jatkuu automaattisesti ilman uudistamista, ellei tilaaja irtisano tilaustaan tai muuta sitä määräaikaiseksi. Internetiin tehty irtisanomisilmoitus päättää jatkuvan tilauksen aina meneillään olevan laskutusjakson loppuun. Irtisanominen tulee voimaan 4 viikon kuluttua. Tilauksen päättyessä veloitetaan ennen irtisanomisen voimaantuloa toimitettujen lehtien hinta. Jos maksettu laskutusjakso päättyy vasta irtisanomisen voimaantulon jälkeen, päättyy tilaus maksetun laskutusjakson päättyessä. Laskun maksamatta jättäminen ei ole peruutus. Tilaajalla ei ole kuluttajasuojalain perusteella oikeutta peruuttaa tekemäänsä tilausta sen jälkeen, kun lukuoikeus on aktivoitu kirjautumalla sisään palveluun. Mikäli peruutustilanteessa tilaukselle jää rahaa, palautetaan se osa tilaushinnasta joka alkuperäisestä laskutusjakson hinnasta on jäljellä edellyttäen, että palautettava määrä ylittää viisi (5) euroa ja tilaaja ilmoittaa Sanomalle tarvittavat pankkiyhteystiedot ja/tai korttitiedot.

Laista, asetuksista tai viranomaisten toimenpiteistä aiheutuvat kustannukset korottavat hintoja vastaavasti määräysten voimaantulosta lukien. Korotukset koskevat myös jo tehtyjä tilauksia. Tilaajalla ei ole oikeutta vaihtaa lehtitilaukseen mahdollisesti liittyvää tilaajalahjaa toiseen tilaajalahjaan. Sanoma Media Finlandilla on oikeus korvata tilaajalahja toisella tilaajalahjalla, mikäli alkuperäistä tilaajalahjaa ei ole saatavilla sen toimitushetkellä, tai mikäli korvaamiseen on muutoin painava syy. Lehden ilmestymisaikataulusta johtuen laskulla olevan tilausjakson kuukausikohtainen pituus voi muuttua, sisältäen kuitenkin aina ennalta sovitun numeromäärän.

Digipalveluiden tilaus-, toimitus- ja peruutusehdot

Palvelua koskeva sopimus syntyy, kun tilaaja on hyväksynyt nämä tilausehdot.

Jatkuva tilaus (kestotilaus) jatkuu ilman erillistä uudistamista, ellei tilaaja irtisano tilaustaan tai muuta sitä määräaikaiseksi. Tilaus maksetaan sovituin laskutusjaksoin. Mikäli laskutusjakson hinta on sovittu maksettavaksi useammissa maksuerissä, laskutetaan kunkin laskutusjakson maksuerät laskutusjakson alettua peräkkäisinä kuukausina.

Maksukortilla maksettava tilaus on jatkuva tilaus, joka on voimassa toistaiseksi ja jatkuu ilman uudistamista, kunnes tilaus irtisanotaan. Sanoma laskuttaa maksukortilla maksettavan tilauksen sovituin laskutusvälein. Ensimmäinen laskutuspäivä riippuu siitä, koska tilaus on tehty. Mikäli tilaajalla on oikeus maksuttomaan tutustumisjaksoon, jatkuu tilaus tutustumisjakson jälkeen automaattisesti ilman erillistä ilmoitusta toistaiseksi voimassaolevana tilauksena, ellei tilaaja irtisano tilaustaan tutustumisjakson aikana. Sanoma Media Finland ei palauta jo maksettuja maksuja. Mikäli Palvelu maksetaan Visa- tai MasterCard-korteilla, toimii PayEx maksutapahtumien välittäjänä, ja se merkitään maksun saajaksi. Maksutapahtumista ja niitä koskevista reklamaatioista vastaa PayEx Suomi Oy.

PayEx Suomi Oy
Y-tunnus: 2156811-3
Käyntiosoite: Teollisuuskatu 21, 00510 Helsinki
Puhelin: 020 1404200

Palvelun käyttö edellyttää selainta ja/tai iPad/Android-sovellusta, verkkoyhteyden muodostamiseen tarvittavia tietoliikenneohjelmia sekä asianmukaisia tietoliikenneyhteyksiä, joiden hankkimisesta ja joista aiheutuvat kustannukset maksaa Asiakas. Palvelun käyttö edellyttää myös voimassaolevaa käyttäjätiliä ja tilausta.

Tilaajalla ei ole kuluttajasuojalain perusteella oikeutta peruuttaa tekemäänsä tilausta sen jälkeen, kun lukuoikeus on aktivoitu kirjautumalla sisään palveluun.

Tilaajalla on oikeus irtisanoa tilauksensa soittamalla asiakaspalveluun 0203 31015. Irtisanomisilmoituksen tekemisen jälkeen tilaus päättyy irtisanomishetkellä meneillään olevan laskutusjakson lopussa. Mikäli peruutustilanteessa tilaukselle jää rahaa, palautetaan se osa tilaushinnasta joka alkuperäisestä laskutusjakson hinnasta on jäljellä edellyttäen, että palautettava määrä ylittää viisi (5) euroa ja tilaaja ilmoittaa Sanomalle tarvittavat pankkiyhteystiedot ja/tai korttitiedot.

Tilauksen hinta perustuu voimassa olevaan hinnastoon. Tilaushinnat ovat nähtävissä Palvelun verkkosivuilla osoitteessa www.sanomakauppa.fi. Sanomalla on oikeus muuttaa Palvelun tilaushintoja ja käyttöehtoja. Näiden tilausehtojen ja tilaushintojen muutoksista ilmoitetaan sähköpostilla tai muulla vastaavalla tavalla. Muutokset astuvat voimaan ilmoitettuna ajankohtana, ja ne koskevat kaikkia tilauksia. Tilaushintojen muutoksista ilmoitetaan tilaajalle ennen seuraavan laskutuskauden alkamista. Tilaajalla on hinnankorotuksesta tiedon saatuaan oikeus irtisanoa tilauksensa päättymään kulumassa olevan laskutuskauden päättyessä, eikä tilaajaan tällöin sovelleta muuttuneita hintoja tai ehtoja. Laista, asetuksesta, viranomaismääräyksestä tai muista vastaavista seikoista johtuvat hinnan- tai ehtomuutokset tulevat kuitenkin voimaan välittömästi ilman eri ilmoitusta ja ne koskevat kaikkia tilauksia. Käyttöehtojen muutoksista ilmoitetaan ja ne astuvat voimaan käyttöehdoissa kuvatulla tavalla.

Tuotetilausten tilaus-, toimitus- ja palautusehdot

Toimitamme tilaukset Postin kirjelähetyksenä tai pakettina paketin koosta riippuen. Tilattujen tuotteiden toimitusaika on 1-2 viikkoa. Toimitamme tilauksia vain Suomeen.

Voit tutustua tuotteisiin kaikessa rauhassa kotonasi sitoumuksetta 14 päivän ajan. Kun päätät pitää tuotteet, maksat ne lähetyksen mukana tulevalla viitepankkisiirrolla, ellet ole jo maksanut niitä verkkopankissa. Jos et joistain syystä halua tuotteita, voit palauttaa ne tutustumisajan aikana. Tavara tai tuote on palautettava viivytyksettä, viimeistään 14 pvän kuluessa peruutusilmoituksen lähettämisestä.

Palautettavien tuotteiden on oltava samassa kunnossa kuin ne olivat lähetyshetkellä. Jos tuotteessa on suojakelmu, sen on oltava ehjä. Peruutusoikeutta ei ole, mikäli tilaaja on avannut sinetöitynä toimitetun ääni- tai kuvatallenteen tai tietokoneohjelman. Peruutusoikeus ei koske räätälöityjä tuotteita (esimerkiksi nimikoidut tuotteet).

Lisätietoa peruuttamisoikeudesta löydät täältä: www.sanomakauppa.fi/peruuttamislomake.

Jos olet saanut väärän tai virheellisen tuotteen, ota yhteyttä asiakaspalveluun palautusohjeiden saamiseksi.

Palautusosoitteemme on:
Sanoma Media Finland
Teollisuustie 4
06150 Porvoo

Kun palautat pakettia, muista pyytää palautuskuitti Postista.

Älä liitä palautukseen muita tiedonantoja (esimerkiksi osoitteenmuutoksia). Ne eivät ohjaudu oikeaan osoitteeseen ja asiasi käsittely viivästyy.

Posti veloittaa sinulta palautuksista kulloisenkin hinnaston mukaisen postimaksun. Jos haluat vaihtaa viallisen tuotteen uuteen vastaavaan, ota yhteys asiakaspalveluumme ohjeiden saamiseksi.

Ota talteen postitoimipaikan kuitti sekä mahdollinen lähetystunnus palautuksesta. Paketin lähetys on aina lähettäjän vastuulla, ja katoamistapauksissa asiakas on korvausvelvollinen, mikäli palautus on lähetetty ilman kuittia tai lähetystunnusta.

Älä liitä palautukseen muita tiedonantoja (esimerkiksi osoitteenmuutoksia). Ne eivät ohjaudu oikeaan osoitteeseen ja asiasi käsittely viivästyy.